Model mentoriranja učenika za učenje temeljeno na radu
Joint Mentorship Admin, 23. siječnja 2025. 18:20, zadnji put ažurirano 23. siječnja 2025. 18:20
Mentor je osoba osposobljena za poučavanje učenika na radnom mjestu. Tijekom radnog procesa stvara sigurno i poticajno radno okruženje potrebno za stjecanje znanja i vještina učenika potrebnih za obavljanje poslova određenog zanimanja. Utvrđuje interese, želje, sposobnosti, sklonosti i očekivanja učenika kako bi odredio područje stručne prakse koje mu najbolje odgovara, ali i uskladio ih i povezao s nastavnim planom i programom.
Prateći postignuća učenika, mentor vodi propisanu pedagošku dokumentaciju i evidenciju, prati rad učenika i surađuje sa školom s ciljem usklađivanja realizacije praktičnih sadržaja i stručno teorijske nastave te implementacije novih tehnologija u proces učenja i poučavanja.
Osim u stjecanju radnog iskustva i strukovnih kompetencija utječe na cjelokupan razvoj mladog čovjeka tijekom stjecanja prvih radnih iskustava i životnih vrijednosti. Planiranjem poučavanja i primjenom odgovarajućih strategija poučavanja prenosi znanja, vještine i stavove te motivira učenike za suradnju, učenje i rad.
Tijekom zajedničkog učenja i rada, mentor i učenik komunikacijom uspostavljaju odnos i stvaraju partnerstvo koje je neprestano podložno promjenama i izazovima. Surađujući tijekom obavljanja zadataka učenik i mentor uče se nositi s emocionalnim i drugim pritiscima, nesuglasicama, napetim odnosima i odgovornostima.
Konstruktivnim rješavanjem problema, povratnim informacijama i vrednovanjem ostvarenosti očekivanih ishoda učenja definiraju se uloge i očekivanja, a mentor potiče savladavanje ishoda učenja.
Kroz radni proces i realizaciju nastavnog plana i programa poslodavac upoznaje mogućnosti i kompetencije učenika pa mu može pružiti priliku za zaposlenje u svom poduzeću ili obrtu, a može dati i povratne informacije o potrebi unapređenja plana i programa te kurikuluma.
Tehnička škola Čakovec je u suradnji sa Algebrom razvila smjernice koje mogu pomoći mentoriranju učenika tijekom učenja temeljenog na radu, a kako bi se na najučinkovitiji i najkvalitetniji način ostvarila bitna komponenta praktične nastave koja je ujedno i temelj partnerske suradnje između škole i gospodarstva. Isto tako, navedene smjernice prikazuju dobar primjer kako pristupiti obrazovanju učenika u strukovnom obrazovanju, a koje se temelji na suradnji među svim dionicima.